Sportsmassasje

Som navnet tilsier, er denne behandlingen utarbeidet for både profesjonelle utøvere og mosjonister. Sportsmassasje er en veldig effektiv behandling for å forebygge skader og for å holde deg i god form. Derfor er denne type behandling vanlig både før, under og etter en stor sportsbegivenhet. Hvem som helst som trener kan benytte seg av denne behandlingen for å øke fleksibiliteten og forebygge skader. Den kan også brukes til å hjelpe til med å raskere komme tilbake etter visse skader. Med teknikker som brukes i sportsmassasje kan vi behandle forskjellige typer skader, som bløtvevsskader, overtråkk, strekk, hevelse, betennelse og tretthet.
Her hos Total Recovery, starter vi behandlingen med Cryomassasje på en tradisjonell måte, ved bruk av frosne trepinner. De reduserer blodomløpet til det aktuelle området, som igjen reduserer betennelsen og hevelsen, som igjen reduserer smerten og ubehaget. Siden behandlingen er lokal, er det mindre ubehag og kulden kjennes behagelig. Som et resultat av at huden eksponeres for isen, sender kroppen nytt oksygenrikt blod til det behandlede området. Etterfulgt av dette ufører vi en manuell dypvevsmassasje med passiv strekking. Denne teknikken distribuerer blod jevnt over til vevet og musklene, som resulterer i fornyelse og restitusjon av kroppen. I tillegg til vår sportsmassasje, utfører vi også en kompresjonsbehandling, en teknikk som er vanlig blant idrettsutøvere.

Varighet: 30 minutter / 45 minutter / 60 minutter / 90 minutter / 120 minutter

Fokusområder: hele kroppen, med ekstra fokus på de store muskelgruppene på ryggen og i bena.

Anbefalt kombinasjon: Sportsmassasje + Zerobody, Sportsmassasje + Nakke- og skuldermassasje

*NB: Hver behandling starter med kort samtale om din nåværende helsesituasjon med vår terapeut. Dette gjør vi så vi kan lage en individuell behandlingsplan som passer best for deg og din forventede behandling.

Fordeler

Reduserer smerte
Reduserer muskelspenninger
Øker fleksibiliteten
Avslapper perifere nerver
Øker utskillelsen av avfallsstoffer (melkesyre)
Forbedrer blodsirkulasjonen
Forebygger skader
Kortere restitusjonstid mellom treningsøkter
Image hover effect image

Zero Body
dry floating

Image hover effect image

Fotmassasje

Image hover effect image

Nakke- og skuldermassasje